افتتاح اندرزگاه نیمه باز زندان کهنوج

در راستای کاهش جمعیت کیفری و رعایت حقوق شهروندی، با حضور مقامات قضایی استان کرمان و مدیرکل زندان‌های استان، اندرزگاه نیمه باز زندان کهنوج با ظرفیت ۱۵۰ زندانی، افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان کرمان، این افتتاح با حضور حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس‌کل دادگستری استان کرمان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، مدیرکل زندان‌های استان و جمعی از معاونین دادگستری، صورت گرفت.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمان در حاشیه افتتاح اندرزگاه نیمه‌باز زندان کهنوج گفت: نظام نیمه آزادی در راستای سیاست کاهش جمعیت کیفری زندانیان اجرا می‌شود و نوعی آزادی محدود به زندانی داده می‌شود؛ بدین نحو که در بیرون از زندان بدون مراقبت مستقیم مأمور به انجام فعالیت‌های خود می‌پردازند که در زندان کهنوج زندانیان رای باز موظف هستند هفته‌ای دو مرتبه به زندان مراجعه و انگشت خود را ثبت کنند.

رضا ذوالفعلی‌نژاد مدیرکل زندان‌های استان کرمان نیز گفت: ظرفیت این اندرزگاه در حال حاضر ۷۰ نفر است که تا ۱۵۰ نفر نیز قابل افزایش خواهد بود. وی افزود: این افتتاح گام بزرگی در راستای اجرای نظام نیمه آزادی زندانیان استان کرمان خواهد بود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha